• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 65982
+
-

آزاد‌سازی حریم رودخانه‌ها  در شهربابک

آب
آزاد‌سازی حریم رودخانه‌ها  در شهربابک

رئیس اداره آب منطقه‌ای شهربابک گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۶ هزار متر‌ مربع از حریم رودخانه‌های شهرستان شهربابک که توسط افراد سودجو حصارکشی و تصرف شده بود توسط اداره آب منطقه‌ای شهربابک رفع تصرف و آزادسازی شد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «مسعود بوستانی» افزود: طبق ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب بستر رودخانه‌ها، نهرها، مسیل‌ها، آبراهه‌ها متعلق به دولت جمهوری اسلامی و در اختیار وزارت نیرو است و هر گونه دخل و تصرف در بستر و حریم رودخانه‌ها بدون مجوز خلاف قانون توزیع عادلانه آب است. 

وی گفت: با توجه به این‌که عده‌ای از افراد سودجو و فرصت‌طلب اقدام به تصرف حریم و بستر رودخانه و ساخت‌و‌ساز غیرقانونی در رودخانه‌ها را کرده‌اند، پس از شناسایی و دادن اخطاریه‌های لازم و سیر مراحل قانونی با اخذ تفویض نمایندگی از دادستان شهرستان و هماهنگی نیروی انتظامی، اقدام به تخریب و رفع تصرف از مسیر این رودخانه‌ها به تعداد ۳۳ مورد و به میزان ۱۶ هزار متر‌ مربع شد. 

بوستانی گفت: در همین راستا گروه‌های گشت و بازرسی، دائماً در حال گشت و بازدید از مسیر رودخانه‌های شهرستان است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تصرف اراضی بستر و حریم رودخانه‌ها اقدامات قانونی لازم انجام خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید